Musli med mullbär!

Hej bloggen! 
 
Jag kör idag en favorit i repris idag: mullbärs musli! Det är så himla gott att göra sin egna musli och det bästa av allt är att man väljer precis vad man stoppar i den. Du kan alltså själv styra näringsvärdet genom att välja ingredienser efter dina önskemål. Jag valde en nötfri musli denna gången men med mycket frön istället och det blev riktigt gott!
 
 
 
 
Mullbär musli, 1 stor sats
Bas: 6 dl havregryn, 4 dl rågflingor, 2 dl solrosfrön, 2 dl pumpafrön, 1 dl hela linfrön,
Smak: 1 msk kanel, 1 tsk vaniljpulver eller vaniljsocker.
Vätska: 3 msk honung, 4 msk kokosolja, 3 msk vatten.
Topping: 2 dl riven kokos, 1 dl torkade tranbär, 1 dl russin, 2 dl mullbär.
 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda basen i en skål och tillsätt smaksättning. 
Smält kokosolja och honung tillsammans i micron, häll i vatten. Blanda vätskan i basen och rör om ordentligt.
Rosta i ca 20 minuter i ugnen, rör om 1-2 gånger under tiden. Låt svalna snabbt. Tillsätt topping och häll upp i en stor burk.