Förenkla din vardag!

Hej bloggen!
Det var ett tag sedan, jag har inte hunnit blogga i början på veckan men nu är jag tillbaka. Hoppas allt är väl med er. Jag sitter och dricker mitt morgon kaffe och ska snart börja jobba. Det är lyxen med att jobba hemifrån, att man kan ta det i sin takt på morgnarna. 
Jag har lite matlådetips till er, jag har lagat två olika rätter och fotat samt näringsberäknat. 
Tanken med dessa rätterna är att det ska gå snabbt att laga samt enkelt att värma och äta. De innehåller bra proteinkällor, fiberrika kolhydrater, mycket grönsaker och inget mättat fett.
 
 
Den första rätten är en Vegetarisk köttfärssås med fullkornspasta:
Ingredienser: Quorn-köttfärssås: Quornfärs, riven morot, riven zucchini, tomatpure, vitlök, passerade tomater, basilika, salt, peppar. Serveras med kokt pasta och en stor näve spenat/ruccola. 
Näringsvärde/portion: 450 kalorier, 35g protein, 45g kolhydrater och 12 g fett
 
 
 
 
 
 
Rätt nummer 2: Kycklingwok med råris.
Ingredienser: Råris, kycklingfile, broccoli, morot, polkabeta, koriander, chili, lime, ingefära, soja, sesamolja.
Näringsvärde/portion: 450 kalorier, 40 g protein, 50 g kolhydrater och 10 g fett.
 
 
 
 
 
 
cleaneating - inspiration - mat - matlåda - recept