Pannkaksfrukost

God morgon bloggen!

Hoppas allt är väl med er! Jag har det bra och det är en kall dag i Göteborg, när jag vaknade imorse var det -4 grader, burr. Brukar försöka ta en morgon promenad men idag väntar jag lite då jag inte var sugen på den kylan 06.30 på morgonen, får bli vid lunch istället. Jag tycker det är bästa sätter att få en paus i jobbet, ta en promenad. Jag gillar att lyssna på podcast samtidigt så har ni några tips på bra poddar är det välkomet.

Pannkaksfrukost, min favorit på helgen. Denna helg blev det proteinpannkakor som ger mycket mättnad. För 2 portioner behövs: 1,5 dl havregryn, 1 dl valfritt proteinpulver, 2 ägg, 2-3 dl mjölk (går bra med mandelmjölk/havremjölk vid allergi), 1/2 dl valfritt mjöl, en nypa salt. Jag brukar faktiskt blanda allt i en bunke och köra med min stavmixer till en smet. Späd eventuellt med mer mjölk om det behövs. Stek på medelvärme i olja. Servera med valfria frukter/bär, frön/nötter, kvarg.
Vi hade även smoothie, kaffe, chiapudding, honungsrostad granola på vårt frukostbord. Jag var mätt ändra till klockan 14.00 den dagen, haha.

 
 
 
 
Madelein Larsson Wollnik

Proteinpannkaka har jag aldrig tänkt på att man kan göra, får testa det

Svar: Ja gör gärna det, mättar bra och blir gott.
Louise Svensson