Mot Malmö

God morgon! Min klocka ringde 05.30 idag och nu är jag snart framme i Malmö för en heldag utbildning med jobbet. Det ska bli kul med utbildning och jag kommer förhoppningsvis hem med massa ny kunskap ikväll :) 
Jag har ätit frukost på tåget, det var faktiskt bra. Jag fick ett riktigt mörkt bröd med ägg och kaviar, yoghurt med ekologisk musli, juice och kaffe. Ett tips om ni åker ett tidigt tåg. Vi hörs senare!



Monday funday

Jag började denna morgon som vanligt med tidiga klasser nere på gymmet. Idag var första morgonen som jag kände riktig olust att gå ner dit, men som alltid vänder det under passet och jag mår som en stjärna efteråt. Så konstigt hur det kan vända så, men träningen ger mig måbra-känsla varje gång. Har ni haft en bra helg? 
 
Rosa tema denna morgon på min smoothie, fruktfat, blommor och snacks till jobbet. I smoothien: 1/2 avokado, 1 dl frusna hallon, 1 dl kokosvatten, 1/2 msk chiafrön, 1/2 msk riven kokos, 2 dl mandelmjölk. Toppa med frön och nötter. Till detta åt jag även ägg och drack kaffe. 
 
 
Raw snacks till förmiddagsfika.
 
 
 
 

Saturday treat

Hej på er!
Vad har ni för er denna lördag? Jag håller på att rensa i mina garderober, väldigt mycket vuxenpoäng på den. Vet inte vad det är med mig, jag har frostat av frysen, rensat i skåp och nu garderoberna, haha jag kanske börjar bli vuxen trots allt :) Nä men det behövs inför kommande flytt så det är lika bra att passa på. Mellan allt rensande har jag precis gjort en dunder sats med nyttiga chokladbollar, yummmm! Denna satsen blev riktigt smarrigt och jag hade i ett sojaprotein som ni hittar HÄR! Det är en måltidsersättning, men jag använder den för att boosta min chokladbollar med protein, vitaminer och mineraler, blev super. Dessa smarriga chokladbollarna är fria från gluten, mjölk och raffinerat socker. 
 
Chokladbollar med hallon, ca 25-30 bollar
250 g färska dadlar, 1 enkel espresso, 1 dl äppelmos (osötad), 5 msk kakao av god kvalitet, 2 msk chiafrön, 1 1/2 dl riven kokos, 2 dl glutenfria havregryn, 4 skopor staygood sojaprotein chokaldsmak, 1 msk kokosolja, en nypa salt.
Riven kokos och frystorkade hallon att rulla i. 
 
 
Börja med att kärna ur dadlarna och lägg dom i en bunke. Häll på kaffet och äppelmos, vispa ihop till en smet.
 
 
Tillsätt riven kokos, kakao, chiafrön, en nypa salt, havregryn och ev protein. Rör runt.
 
 
Om smeten blir för lös är det bara att tillsätta mer havregryn.
 
 
Rulla bollar i valfri storlek och rulla dom i riven kokos blandat med frystorkade hallon. Om du inte äter alla med en gång går de bra att förvara i kylen.