Snack attack

Hej bloggen! 
Det är fullt ös denna veckan, hinner inte med att skriva så mycket här. Men jag ville titta in för att säga hej mitt i flyttkaoset. Vi bor just nu med flyttkartonger överallt, och det är väldigt tomt och tråkigt i lägenheten. Men det känns bra för då längtar man på att få flytta in i den nya på lördag. 
Mellan allt jobb är det viktigt att ladda upp med snacks och mellanmål för att orka. Jag vet själv att mitt humör och tålamod blir väldigt lågt om jag inte fyller på med jämna mellanrum. 
Tips på bra mellanmål/snacks:
  • I min frys finns alltid proteinbollar/hemmagjorda bars. Jag förvarar dom i frysen och tar fram så många jag vill ha varje dag. Tycker jag är smart så att man kan göra en stor sats och ha ett tag, även om det äts upp snabbt för det är så gott :D 
  • Smoothies är också en favorit, de går att variera i oändlighet och tips på att göra de lite med matiga är att ha i proteinpulver, avokado, havregryn, chiafrön, kokosolja, banan, nötter och frön. Ofta förbereder jag en stor smoothie på morgonen och har med mig till jobbet som mellanmål, det är enkelt att få i sig och ger bra energi.
  • Riskakor, torkad frukt och naturella nötter. Går bra att ha med sig och äta för snabb energi. Bra att ha i väskan utan att det blir dåligt. 
Det var några tips, kommer gärna med fler om det är av intresse! Ha nu en toppen dag <3
 
 
 

Mobilblogg

God morgon! 
Jag sitter och dricker en kopp kaffe för att vakna till innan mina pass på gymmet vid 07.00. Det är sista morgon passen för denna terminen. Det har känts slitsamt att ha pass så tidigt varje måndag så jag tar en paus nu fram till sommaren. 
Hur är det med er? Haft en bra helg?
Imorse när jag fick upp så var det vitt ute?! Aprilväder alltså, snö och hagel. 
Min helg har bara varit att packa och rensa i lägenheten, känns som vi är i fas nu till nästa helgs flytt. 


Njuter av solen på nya balkongen mellan städning och packning. 


Grön superskål: spenat, frusen mango, 1/2 banan, spirulina, hampa protein, vanilj, mandelmjölk. 


Börjar se ut som ett badrum!! 

Chokladpannkakor med skinnyshake

Hej bloggen,
Idag har jag sovmorgon och det innebär en extra lyxig frukost. Älskar när jag har mer tid på morgonen så jag kan vara kreativ i köket och skapa nya recept. Frukost är mitt favoritmål på dagen så det passar extra bra att experimentera då :)  Jag har fått testa en produkt från Staygood som heter Skinnyshake. Det är en produkt fri från: laktos, gluten, tillsatt socker  och även lämpad för veganer då den är baserad på sojaprotein och har en väldigt låg halt av sötningsmedel. Det är en måltidsersättning som är rik på protein och innehåller alla vitaminer och mineraler du behöver. Nu till receptet på dessa smarriga pannkakor.
 
CHOKLADPANNKAKOR, 1 stor portion
 3/4 dl bovetemjöl, 1 1/2 skopa skinnyshake pulver, 1/2 msk chiafrön, 1 tsk riven kokos, salt, 2 dl valfri mjölk, två ägg. Kokosfett att steka i.
Blanda alla torra ingredienser. Vispa sedan ihop det med mjölk och ägg. Stek på medelvärme i kokosolja. Servera med valfria tillbehör. Hallon är att rekommendera då det blev väldigt gott tillsammans med chokladen. Jag hade banan, blåbär, hallon och kvarg till mina. Nu är jag redo för en dag fylld av träning och jobb.