Smoothie kinda day

Jag får inte nog av dessa morgon smoothies! Går att variera i oändlighet!
En smoothie som har rätt innehåll kan vara den perfekta lösningen på en nyttig frukost för en person som inte är så hungrig på morgonen, vill gå ner i vikt eller som har ont om tid. Ett bra recept på en nyttig smoothie ser till att du får i dig allt det du behöver för att starta dagen på rätt sätt.
Nedan är ett litet schema hur jag brukar bygga upp mina smoothies, vilka delar som är med och vad jag väljer, sen gör du precis som du själv vill!
  • Jag brukar som bas alltid ha frysta bär/frukter tex. hallon, blåbär, björnbär, jordgubbar, banan, mango.
  • Som vätska tar jag hälften kokosvatten och hälften mandelmjölk. 
  • Blandade frukt & grönsaker beroende på vilken smoothie jag ska göra. 
  • Fibrer: havregryn, linfrön, chiafrön.
  • För extra protein väljer jag 1 msk ärtprotein eller 1 msk hampaprotein.
  • Smaksättare: kanel, vanilj, färsk ingefära, kardemumma, lime, 
  • Superboost: spirulina, acai, maca, bipollen, gojipulver, chiafrön.
Dagens goding: 1 dl hallon, 1 dl björnbär, 1/4 galiamelon, 1 apelsin, 1/2 morot, 1 persika, 1/2 avokado, 3 cm färsk ingefära, kokosvatten och hasselnötsmjölk. Toppa med solrosfrön och pumpafrön!