Musli blandning

Att blanda sin egna musli kan jag verkligen rekommendera (både prismässigt och smakmässigt). Jag brukar testa det mesta, och det roliga med musli är att det går att variera i oändlighet :) Under det senaste åren har jag nästan enbart kört på olika rostningar (granola) där jag varierat smaksättning med olika gryn, kryddor, torkad frukt, frön och nötter. Exempel på ingredienser i din musli: bas: havregryn, rågflingor, quinoaflingor, kli, boveteflingor, krossat helt bovete, bran flakes, puffad quinoa, dinkelflingor. Kryddor: kanel, kardemumma, vanilj, honung, kakao. Topping: solrosfrön, pumpafrön, kokos, nötter, chia frön, linfrön, psyliumfrön, sesamfrön, russin, torkade tranbär, aprikoser, torkade blåbär, gojibär, mullbär, torkad ananas/papaya/melon/mango, banan chips, kakaonibs.
Idag gjorde jag en lat variant som ändå blev väldigt god och var färdig på fem minuter. Jag blandade i en bunke: bran flakes, havregryn, dinkel, kanel, gula sultan russin, gojibär, solroskärnor och hasselnötter. Förvara i en burk torrt och svalt!

eat your greensfr

God morgon!
Hoppas ni sovit gott. Jag hara staratat denna dagen på bästa sätt med en riktigt intensivt grön smoothie som jag kallar: EAT YOUR GREENS! Den består av: färsk ananas, 1 stort äpple, bladspenat (2 nävar), äpplejuice (2dl) , spiruina, ärtprotein (1 msk), stevia (1 msk) och lite vatten. Hacka ananasen, riv äpplet, mixa med övriga ingredienser till en smoothie. 
Det är ett enkelt sätt att mixa i grönsaker/sallad/spenat i sin smoothie för att få i sig sitt dagsbehov av grönt. Spenat tycker jag är både gott och gör att smoothien får en härligt läcker färg. Läste dessutom nyligen i en studie där man såg att personer som åt en tallrik med spenat två timmar innan träning förbättrade både sin syreupptagningsförmåga och prestation. Det är ämnet nitrat som påverkar kroppens mitokondrier att producera mer energi och därmed förbättra syrgasförbrukningen när man tränar. Därför: EAT YOUR GREENS och få mer energi och en bättre prestation! Ha en toppen dag <3

Fitness-kyckling

Hemma efter en mysig kväll med tränings-brudarna! Komiskt när jag tänker på det men alla beställde fitness-kyckling (surprise) haha skadade är vi! Men det var ett bra val, grillad kyckling med rostade rotfrukter och salladsbuffé! Nu blir det TV4 play, mästerkocken och sen läggdags!

Mat