Att äta hälsosamt

Hej ♥
Många tror att äta nyttigt eller hälsosamt innebär att utesluta goda saker och leva på sallad och rivna morötter. Det stämmer inte. Att äta hälsosamt innebär att vi väljer näringsrika livsmedel som ger oss energi, vitaminer och mineraler. Det handlar om långsamma kolhydrater, nyttiga fetter och fina proteiner.
 Med detta som bas kan vi få till en mängd godsaker som både smakar bra och ger oss rätt energi.
Jag utesluter ingenting ut min kost som jag tycker om. Jag äter bara sånt som jag tycker om och unnar mig varje dag. Jag äter av allt och försöker att variera mig så gott det går, även om jag snöar in på vissa saker ibland som jag tycker är galet gott för en period.
Jag äter också med ögonen - det ska vara fint upplagt, mycket färg och förmedla glädje. Maten för mig är njutning och lycka! Enligt mig är hälsosam mat allt annat än tråkigt! För mig är det spännande, gott och ren och skär njutning vid varje måltid och jag är väldigt glad att jag hittat den här balansen i livet med kost och träning som får mig att må så bra!

Exotisk start

God torsdagsmorgon!
Jag har sovit gott inatt och känner mig pigg och utvilad idag. Har sett fram emot denna dagen eftersom jag ska få ha mina favoritklasser idag. Var sjuk förra veckan och idag är det sista gången på länge jag träffar mina underbara deltagare. Det är verkligen med sorg i hjärtat som jag lämnar dem i sex veckor, som jag kommer sakna det varje torsdag. Så idag blir det fullt ös medvetslös, kommer mixa ihop mina favoriter från terminen och rocka som aldrig förr. Det är dessutom dags att försöka filma min CX, nu i mars måste filmen in för att jag ska få min licens, önska mig lycka till :)
Frukosten imorse blev exotisk och härligt frisk. Fruktsallad: mango, passiosfrukt, sharon, papaya, banan, melon och rostade kokosflingor på toppen. Jag drack dessutom en choklad/kokos proteindrink och är nu mer än mätt och belåten. Dags att kliva upp och sätta fart! 

Träningsinspiration

Hej bloggen. Jag har varit nere en sväng på gymmet och tränat och passade på att ta lite foto eftersom det inte var så mycket folk såhär på dagen. Dagens pass bestod av uppvärmning: jogging i tio minuter.
Cardio: löpintervaller x10 (hastighet: 12 12,5 13 13,5 14 14,5 15 15,5 16 16,5).
Styrka: Armhövningar med en hand på en medicinboll 10 x3 /arm. Jämfotahopp upp på låda 10 x3, Omvänd rodd i TRX, 12 x3, utfall med fot på låda 10 kg i händerna 15 x3 (se bild 2 och 3), sidovridning med 10 kg 15 x3/sida (se bild 4 och 5), funktionell förflyttning med gummiband för säte (se bild 6 och 7). Eftersom jag inte tränat på en dryg vecka blev det rejält svettigt och pulsen var på topp. Glöm inte att stretcha efteråt!
Post workout meal: rosa panter: 2 dl mandelmjölk, 2 skopor BCAA aminosyror, 1 dl hallon. 
Utfall med fot på låda och viktplattor i händerna. Börja med att ta ett stort kliv med främre benet, sätt upp den andra foten på något upphöjd och hitta balans. Ta tag i två viktplattor, rulla bak axlarna och sträck på överkroppen. Böj det främre benet till 90 grader, vänd och gå sakta upp igen. 
Greppa en stor vikt (10-15 kg) och börja ifrån en upprätt position, placera skulderbladen långt bak och ner. tippa över överkroppen åt det hållet du har vikten och gå sakta upp igen. 
Ställ dig höftbrett placera ett gummiband under mitten foten och kors handtagen och sätt upp dem till höften. Kliv bak med en fot i taget, 45 grader bak och känn hur det spänner i sätesmuskeln. Håll emot och kom in med foten till höftbrett igen, byt ben.