Jordgubbsacai!

Hej bloggen!
Redan torsdag och även denna vecka har sprungit iväg. Det känns som att jag alltid nämner hur snabbt tiden går och något om vädret, hoppas inte att det är tröttsamt att höra på. På ICA Maxi här där jag bok kan man köpa dessa Acai block vid de frysta bären, det finns även caja och graviola som är andra exotiska frukter rika på vitaminer och antioxidanter. Igår gjorde jag en acaibowl med jordgubbar till kvällsmål, mycket mumsigt, jag ska dela med mig av recpetet till er:
 
Jordgubbsacai bowl, 2 portioner
1 fryst block acai
1 fryst banan (mogen)
250 g färska jordgubbar
1,5 dl valfri yoghurt (jag valde yog oat, baserad på havre)
smaksätt med vaniljpulver och lite kanel. 
Topping: banan, jordgubbar och jordnötssmör. 
 
Mixa: Acai, banan, jordgubbarna, yoghurt, vaniljpulver och kanel. Mixa slätt och smaka av. Om du vill ha mer sötma kan du tillsätta lite honung.  Häll upp i två skålar/glas och toppa med skivad banana och skivade jordgubbar samt en klick nötsmör. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Helgen

Hej bloggen! 
 
Vilken underbar helg vi hade. Var ni ute och njöt av solen? Jag köpte en cykel så jag har cyklat runt hela helgen känns det som, så härligt. Jag hade även besök av en vän från Stockholm och jag har även firat en annan tjejkompis födelsedag så jag hade en riktigt härlig ledighet. 
Nu är det fullt ös igen med jobb och release-vecka på gymmet, så jag ska jobba vidare!
Vi hörs snart igen! <3 
 
 
Jag är för snabb för att fångas på bild ;) 
 
 
Helg frukost: sojakvarg med bär, boveteflingor och frön. 
 
 
 
Laxtaco i fredags! Jag gjorde en alkoholfri dryck till maten då jag inte alls var sugen på något vin. Väldigt god och fräsch, jag mixade, 1 gurka, 1 äpple, 2 nävar spenat, saften från 1 citron med Loka gurka/mynta. Sedan silade jag den och hällde i mer mineralvatten!
 
 

Våffeldagen!

God morgon solig fredag!
 
Jag är på gott humör för att solen lyser och för att det är fredag, vilken bra start på helgen. Jag sitter och jobbar undan fredagens jobb nu på morgonen och sen i eftermiddag ska jag möta upp alla andra kostrådgivare för lunch vilket jag ser fram emot. Imorgon är det våffeldagen, det är väl ingen som har missat det. Jag älskar våfflor och det får mig att tänka tillbaka på sommrarna i vår sommastuga då vi ibland gjorde våfflor till lunch och mellanmål efter en dag på stranden.
 
Jag ska bjuda på ett lite nyttigare recept av våfflor, nämligen bananvåfflor. De är både glutenfria och mjölkfria!

Bananvåfflor, ca 2-3 våfflor

2 st bananer, 2 ägg, 2 krm bakpulver, 1 krm salt, 2 msk kokosmjöl, 4 msk kolsyrat vatten

Tillbehör:
Jordgubbar, Banan, Kakaonibs och sojakvarg (valfritt).

Gör såhär:
Mosa bananerna med en gaffel och knäck i äggen.
Blanda kokosmjölet med bakpulvret och blanda detta med banansmeten.
Tillsätt kolsyrat vatten och rör om.
Pensla på kokosolja på våffeljärnet och grädda våfflorna tills den är gyllenbruna.
Servera med sojakvarg, jordgubbar, banan & kakaonibs.
 
 
bild fårn pinterest: https://www.pinterest.se/pin/45599014955817873/